Movia: “Vi beklager”

Efter tusindvis af københavnske Movia-kunder i går stod intetanende og ventede på busser, der aldrig kom, kryber Movia nu til korset: Informationen var ikke optimal

Efter tusindvis af københavnske Movia-kunder i går stod intetanende og ventede på busser, der aldrig kom, kryber Movia nu til korset: Informationen var ikke optimal

De mange tusinde motorcykler på vej til åbningen af Dyrehavsbakken forhindrede i går hele 18 buslinjer i at køre den normale rute. Det betød, at passagerer ved hen mod 500 busstoppesteder måtte vente forgæves på bussen.

»Det er jeg ked af,« siger John Sørensen områdechef i Movia, der i dag måtte sande, at information om omlægningerne sendt på Movias hjemmeside og over Københavns Radio langt fra nåede ud til alle kunder.

Falsk nedtælling
Og nedtællingsurene ved busstoppestederne var blot benzin på kundernes forvirringsbål. For hver gang uret ramte nul minutter til næste afgang sprang det straks tilbage til flere minutters ventetid til næste gule bus.

Også dette beklager John Sørensen på vegne af Movia, men han kan ikke love, at situationen ikke vil gentage sig.

For Movia kan ikke slukke nedtællingsurene uden at afbryde forbindelsen til samtlige københavnske stoppesteder.

»Det er selvfølgelig beklageligt, og vi vil meget gerne arbejde på at ændre på det,« siger John Sørensen men må dog tilføje, at »det ikke bliver i den nærmeste fremtid.«

Movias råd
Der er altså stor mulighed for, at Movias kunder igen vil komme til at vente på busser, de ikke ved, ikke kommer, og Movia opfordrer derfor alle deres kunder til at tilmelde sig Mit Movia, der giver direkte besked på mobilen om ændringer på ruterne.

Læs også:

Informationskaos i Movia

Trafikkaos: Motorcykler indtager Nørrebro i morgen
 

One Response to "Movia: “Vi beklager”"

  1. Anonymous   3. april 2011 at 15:38

    Det er sgu ikke tit man får en beklagelse ud af movia – og helt ærligt så er du også for ringe. Jeg stod og ventede i en halv time på 5A