Yousee laver Facebook-selvmål

I går eftermiddags sluttede en kunde sit forhold til Yousee. Han traf nemlig det valg at ”slå op” med TV giganten på Facebook. Årsagen var, at kunden havde mødt en anden. Den hemmelige elsker viste sig at være det nye internetfænomen Netflix. Den kærlige, men knap så glædelige nyhed, på Facebook fra Yousee kunden, kan i fremtiden risikere at koste kunder. Det er der flere eksperter, der er enige om.

”Nu har jeg altså mødt en anden. Hun hedder Netflix, og vi passer bare sammen.” skriver Alexander Nikolaj Kanto på Yousee’s Facebookside.

Yousee svarede efterfølgende kunden på beskeden.

”Jeg er jo ikke dum, og jeg anede jo nok, at det var på vej, for du har virket så uengageret og ligeglad med mig i den senere tid. Det var nærmest kun, når du og gutterne skulle se fodbold, at du gad interessere dig for mig,” lyder det fra Yousee.

Et selvmål

Spørger man internetpsykolog, Anders Colding Jørgensen er han bestemt ikke imponeret over Yousee’s håndtering af bruddet.

”Det kommer ikke til at spille nogen rolle. Folk kommer til at flygte over til Netflix alligevel,” siger Anders Colding Jørgensen og fortsætter.

Anders Colding Jørgensen mener at Yousee med deres ”søde” svar, i stedet for at reklamere for deres egne produkter, har sørget for at gøre endnu flere kunder opmærksomme på Netflix. Et udsagn, som Thomas Bigum, ekspert i sociale medier, bakker op omkring.

”Yousee gør det fordi, at de godt ved, at ekseptionel håndteringen af sociale medier, giver øget viralitet,” siger Thomas Bigum.

Thomas Bigum fortæller dog samtidig også, at der er risiko for at Yousee, med deres lille kommunikationsstunt, har gjort flere opmærksomme på hvad Netflix er.

”Det kan blive både en pige og en dreng, men min tankeproces endte der, hvor Colding også er. Selvmål er et godt ord” siger Thomas Bigum.

Søgt

Dialogen mellem det ulykkelig par, har fået enorm opmærksomhed på det sociale medie, og mange tusinde facebookbrugere har givet samtalen et tryk på ”Syntes godt om” knappen. Ib Kondrad Jensen, pressechef for Yousee, er glad for den ”goodwill” som Yousee kan vinde på samtalen. Han stiller sig samtidig uforstående overfor eksperternes kritik.

”Det fatter jeg ikke en meter af. Vi omtaler jo ikke hvad Netflix er. Det syntes jeg er søgt. Netflix har i forvejen alt den positive omtale fra pressen som de overhovedet kan få, og hvad vi skriver om dem, det bidrager sgu ikke til det,” fortæller Ib Konrad Jensen.

Om Alexander Nikolaj Kanto og Yousee nogensinde finder sammen igen, er ikke til at sige, men der bliver lagt op til et muligt møde mellem de to i fremtiden.

”Jeg ved, at der er masser derude der gerne vil se dine TV-kanaler med alle reklamerne. Og måske kontakter jeg dig også igen en dag. Lige nu er kan det bare ikke være os to,” slutter Alexander Nikolaj Kanto af i sin besked til Yousee.

Læs også:

Yousee

Netflix

Facebook link til dialogen

One Response to "Yousee laver Facebook-selvmål"

  1. JAC   25. oktober 2012 at 15:58

    Hej Netavisen
    Må sige at jeg ikke er enig med Anders og Bigum! Skaden som er begrænset sker i det øjeblik Alexander omtaler Netflix i et YouSee forum. Men YouSee svaret øger ikke opmærksomheden positivt omkring Netflix. Tværtimod så vil viraliteten medvirke til at mange flere vil opfatte YouSee som cool og “med på noderne”
    JAC