Movia overvejer billet-information

Foto: René Strandbygaard fra dsb.dk
Foto: René Strandbygaard fra dsb.dk

Movia vil overveje, om selskabet skal sende information ud til campingpladser og hoteller, så de ved, hvordan de skal rådgive deres gæster med billettyper. Campingpladser og turister er i vildrede om, hvad der bedst kan svare sig, når salget af klippekort slutter den 1. juli 2013.

Læs også: Klippekortets død bliver turisternes mareridt 

– Jeg vil gerne overveje, om vi skal lave en målrettet information til hoteller og campingpladser i forhold til at rådgive turisterne om fremtidige billetkøb, siger Pernille Jørgensen, der er marketingschef i Movia.

Nye alternativer

På Tangloppen Camping i Ishøj plejer man at råde de familier, der kun skal besøge København en enkelt gang til at købe et klippekort.

– Hvis de er fire i familien, så selvom der er to klip tilbage, så har de sparet mange penge, siger Kim Skibsted, der er lejrchef.

Han ved ikke, hvad der nu bedst vil kunne svare sig for de familier, som kun overnatter en enkelt nat på pladen.

Læs også: Ekspert: Manglende bycykler skader turismen

– Jeg kan ikke se, hvad turisterne skal gøre. Det kan blive et rigtig stort problem, siger han.

Pernille Jørgensen fra Movia fortæller, at turisterne nu i stedet kan købe turistbilletter, almindelige billetter i automaterne eller mobilbilletter.

Turisterne kan også vælge at købe det nye rejsekort, som er det, der minder mest om det gamle klippekort. De skal købe et anonymt rejsekort, der koster 80 kroner at oprette. Der er altså en ekstraudgift i forhold til klippekortet.