Netto “arbejder på sagen” igen

netto1

Borgerne i Esbjerg måtte kigge en ekstra gang, da de kørte forbi den bygning, der i fremtiden skal huse byens nye Netto. Det store banner, der har til formål at reklamere for den nye Netto, der her skal ligge, er nemlig en kende mere frisk, end de sædvanlige supermarkedsreklamer.

Teksten ”Vi arbejder på sagen” flankeret af et billede af to hunde, der med al tydelighed parrer sig, skal på humoristisk vis få esbjergenserne til at væbne sig med tålmodighed, alt imens at byggerodet, i forbindelse med fremkomsten af Jyllands største Netto, står på.

Læs også: Få gider stå bag disken i nyt socialt supermarked

For den opmærksomme er det dog langt fra første gang, at den finurlige reklame bliver bragt. Den har nemlig over 20 år på bagen. Spørger man marketingschef Martin Hasgard Olesen, hvad tankerne bag den noget alternative reklame er, er svaret:

– Nu er det jo en reklame der er ca. 20 år gammel, og den har fået så meget opmærksomhed gennem tiden, at vi ikke har nænnet at ændre ved den. Det er nok ikke en reklame, vi ville vælge at lave i dag.

Jyllands største Netto er på vej til Esbjerg – butikskæden “arbejder på sagen”.

På Facebook, hvor billeder af reklamen flittigt deles, tyder det da heller ikke på, at den alternative reklame bliver taget ilde op. Tværtimod bliver butikskæden rost for idéen.

– HAHAHA, intet mindre end genialt, skriver blandt andet 20-årige Mette Houborg.

I Netto er man glad for, at reklamen forstsat bliver vel modtaget. Humor er nemlig et element, som butikskæden vægter at inddrage i sin markedsføring. Som et nyligt eksempel på humor inkorporeret i markedsføringen, nævner Martin Hasgard Olesen ‘Jetto’:

Senest har vi haft utrolig godt held med at underholde en masse mennesker med vores lancering af ”Jetto” – Det nye lavpris flyselskab i Danmark.

Læs også: Foråret gør livet farligere for skraldere

Hvorvidt Netto igennem årene har modtaget negativ feedback på reklamen med de to hunde, som parrer sig, erindrer Martin Hasgard Olesen ikke:

Jeg kan ikke erindre nogen negativ reaktion på reklamen, og vi synes egentlig bare den er både sød og sjov – måske en anelse til den kække side. Vi har til gengæld modtaget en masse positiv feedback gennem årene, både fra medier og kunder.

Martin Hasgard Olesen nævner, at Netto har mange andre, sjove markedsføringsideer på tegnebrættet.

– Men hvis vi åbnede op for dem her, så ville det sjove jo gå lidt af, teaser han.

Nettokunderne kan altså forvente sig, at der foruden spottilbud – også i fremtiden – vil være en god portion sjov og spas til de handlende i landets Nettobutikker.

Åbningsdatoen for den nye Netto i Esbjerg, som bliver Jyllands største af slagsen, ligger endnu ikke fast:

– Datoen er ikke sat, men vi arbejder på højtryk, for at få den klar, så vi kan byde vores kunder velkommen i endnu en ny, stor Netto.