Cykelkampagne skal give glade medarbejdere

TDC forventer flere glade medarbejdere, når de har deltaget i kampagnen ”Vi cykler til arbejde”, som løber af stablen 2.-31- maj

TDC forventer flere glade medarbejdere, når de har deltaget i kampagnen ”Vi cykler til arbejde”, som løber af stablen 2.-31- maj

Foråret er over os, og det betyder røde kinder og mere tid til udendørsaktiviteter. Hvorfor ikke kombinere det med jobbet? Det gør mange danskere i kampagnen ”Vi cykler til arbejde”. En arbejdsplads samler så mange hold, som muligt med 4-16 deltagere pr. hold. Vinderholdet er det hold, som cykler flest kilometer til eller fra arbejde fra 2.-31. maj. 

Hovedformålet er at få flere sunde medarbejdere, »men så er der også det sociale aspekt i det. Det giver lidt konkurrence internt i de enkelte afdelinger om, hvem der kan cykle længst i den måned, kampagnen kører. Sådan et hyggeligt konkurrenceaspekt er med til at højne arbejdsglæden«, siger Rasmus Avnskjold, pressemedarbejder i TDC. 

Flere cykler til arbejde

Spørgsmålet er, om det hjælper på effektiviteten, at medarbejderne får motion og frisk luft. 

 »Det er ikke noget, vi måler på, men hvis vi målte på det, så kunne man sikkert godt«, siger Rasmus Avnskjold. 

Sidste år havde TDC sammen med datterselskabet Yousee 884 medarbejdere med i kampagnen. Om det samlede deltagertal siger Rasmus Avnskjold »Det bliver vel 5-10 procent højere end sidste år«. 

Kampagnen ”Vi cykler til arbejde” har eksisteret siden 1997. Der er præmier til det hold, som cykler længst, for eksempel en rejse eller en ny cykel. 

Sidste år cyklede 108.811 mennesker tilsammen 12,3 mio. km i den måned, kampagnen varede. 

Se også 

TV: Sådan gør du cyklen forårsklar

Cykeltaxaer kan lave alt det sorte arbejde de vil

TV: Bøder til solglade cyklister