Med en ny Metro-app kan du hurtigt og enkelt købe mobilbilletter og tjekke afgangstider til din togrejse.
Få tilsendt en smsbillet, tjek de seneste afgangstider og se forbindelser til bus og tog. Det er nogle af de services, som du kan få adgang til, hvis du downloader den nye Metro-applikation, som Metroselskabet netop har udviklet.
»Vi har hele tiden fokus på, hvordan vi kan gøre livet lettere for vores kunder, og med den nye app samler vi trafikinformation og billetkøb ét sted. Samtidig gør vi det lettere at købe en mobilbillet. Man skal klikke meget mindre,« Lise Hein, kommunikationschef i Metroselskabet.
Kom hurtigt på farten
Med den nye Metro-applikation kan du let og hurtigt få tilsendt en billet til din smartphone. Du skal blot taste ind, hvor du skal hen og klikke på feltet ”Godkend”, og derefter finder GPS’en, som er indbygget i applikationen, selv ud af hvilken Metrostation, som du befinder dig tættest på. Og få sekunder efter vil du modtage en sms, der fungerer som din billet til togrejsen.
Metro-applikationen kan desuden gemme billettypen som standard, så du hurtigt og let kan få tilsendt dig en ny billet til næste gang, du skal på farten.
»Hvis du altid rejser fra Christianshavn til Nørreport, så vil du automatisk få en to-zoners-billet næste gang, du bruger app’en. Standardbilletten er dog altid noget, man kan gå ind og lave om. Men det handler om at hjælpe folk til at spare tid ved at lade mobilen gøre arbejdet,« siger Lise Hein.
Det er såvel iPhone- som Android-brugere, der kan få glæde af den nye metro-applikation, der kan downloades både fra App Store og Android Market.
Foruden metro-applikationen er det fra d. 1. marts 2011 også blevet muligt at købe elektroniske klippekort til bus, metro og tog via mobiltelefonen. Det nye digitale klippekort består af i alt 20 zoner, hvilket svarer til 10 klip på et normalt to-zoners-klippekort. Det nye mobilklippekort er en udvidelse af sms-billetten, som de danske passagerer har kunne købe via mobilen siden januar 2009.
Læs også: