En manglende datoanmærkning har været skyld i, at Stryhns nu trækker deres leverpostej tilbage fra hylderne
Der kan være noget riv ravende galt med den postej, du har stående i dit køleskab.
Leverpostejproducenten Stryhns oplyser, via Fødevarestyrelsens hjemmeside, her til morgen, at de har set sig nødt til at tilbagetrække en række af deres produkter. En manglende datoanmærkning på omkring 20-30 pakker har været årsagen hertil. Det drejer sig om Stryhns fransk postej og Stryhns grovhakket.
Ingen grund til panik
Jytte Skåning, som er kvalitetschef hos Stryhns understreger dog, at produktet i sig selv ikke fejler noget, og der derfor ikke er nogen grund til at gå i panik.
»Fejlen består udelukkende af, at produkterne ikke er blevet datoanmærket. Der er ikke noget i vejen med indholdet selv,« siger Jytte Skåning.
Forbrugerne kan tage det helt roligt. Der er ingen risiko forbundet med at spise posten. Der er udelukkende tale om en manglende påstempling af datooplysningerne, lyder det fra Fødevarestyrelsens hjemmeside.
Læs også: