Perfomancekunstneren Sara Hamming kritiserer tendensen til, at flere og flere søger behandleres hjælp til at løse livets udfordringer.
I et næsten kulsort rum, kun akkurat oplyst af en skrivebordslampe, står en briks med turkis stræklagen. Den smalle lyskegle afslører en lille instrumentvogn med alskens rekvisitter, heriblandt en pink plysgris, et par familiebilleder og en hvid porcelænsskål med franske kartofler.
Ved siden af briksen står en sort taburet, hvis sæde kan dreje rundt. På det sidder kunstneren Sarah Hamming iført skinnende sorte gamacher, grå kondisko, en koboltblå uldtrøje, uglet langt hår og en guldhandske på sin højrehånd.
Rundt om livet bærer hun en sort mavetaske med åbentstående rum, hvorfra kunstige organer af stof og nylonstrømper stikker op. Kunstneren venter på sit publikum. Forestillingen Whole Body Treatment er på vej til at gå i gang.
Sarah Hamming spiller behandler og publikum, der udgøres af bare én deltager, hopper op på briksen som patient. Med sin performance ønsker Sara Hamming at få publikum til at overveje, om alskens behandling er løsningen på livets vanskeligheder. Eller om der er andre måder at få svar på livets finurligheder på.
Af: Nathalie Klein Hartvigsen & Sarah Piil