Analysechef: Dårligt ry koster CSC medarbejdere

 Strejker, kuldsejlede projekter og tab af store kunder har alt sammen pustet til stormvejret omkring it-virksomheden CSC.

Det har været medvirkende til, at virksomheden nu skal fyre 450 medarbejdere, idet det dårlige ry gør det svært for virksomheden at skaffe nye kunder. Det siger Anders Elbak, der er analysechef i IDC Nordic, der analyserer teknologimarkedet verden over.

– Strejkerne og den dårlige omtale af projekter har da indirekte haft en konsekvens, fordi det er svært for CSC at få nye kunder med al den dårlige omtale, der har været, forklarer Anders Elbak.

Konkurrenter får kunderne
Dermed har CSC’s konkurrenter en fordel, når kunderne ser sig om efter leverandører af it-systemer.

– Hvis service og pris er den samme, så vil man sandsynligvis vælge den, som ikke har haft den samme negative omtale for tiden, siger Anders Elbak og fortsætter:

– De er jo ikke specielt unikke – de har masser af konkurrenter, der kan levere det samme. Så nye kunder vil nok ikke vælge dem.

Omvendt vil det dårlige ry ikke koste CSC eksisterende kunder, så længe de får en god service og en god pris, vurderer Anders Elbak.

Foto: b.dk
 

Læs mere:

CSC fyrer 450 i Norden – flest i Danmark

It-skandale i politiet eskalerer