Ung iværksætter: “Jeg elsker at få andre ud over stepperne”

Kasper Juul i sin seneste investering, en Audi R8 Foto: Pernille Maria Liisberg
Kasper Juul i sin seneste investering, en Audi R8
Foto: Pernille Maria Liisberg

Jeg vil inspirere og motivere andre.

Sådan lyder det fra den 20-årige iværksætter Kasper Juul, CEO og medejer af virksomhederne Woob ApS, Cardfever Aps, Smartnetwork IvS og Leasingexperten ApS. Han har med sit nyeste initiativ KJ Management besluttet sig for at hjælpe andre idérige unge, der drømmer om at blive iværksættere.

Her er Kasper Juul involveret
– Medejer af Woob ApS, et firma som driver 21 butikker i norden.
– Medejer af Cardfever ApS, et firma som driver en online gavekortsbutik.
– Medejer af Smartnetwork IvS, et webbureau som udvikler hjemmesider og webshops.
– Leasingexperten ApS, et firma som opkøber biler i Tyskland, og lejer ud til kunder.
– CEO af KJ Management, hans eget selskab som beskæftiger sig med foredrag, rådgivning og som tilbyder ture i hans Audi R8.

Læs også: Direktør: De unge skal springe ud i iværksætteri

– Jeg vil gerne opfattes som en rollemodel for kommende iværksættere. Jeg elsker at tænde gnisten i andre mennesker og få dem ud over stepperne, siger Kasper Juul.

Han er en del af en tendens, hvor erfarne iværksættere bruger deres tid på at hjælpe nyopstartede.

Udbud og efterspørgsel

KJ Management startede sidste år i august 2015, og det hele begyndte med, at Kasper Juul modtog henvendelser fra firmaer, skoler og andre iværksættere, som ønskede hjælp med alt fra motivation til rådgivning af idéer og projekter.

Læs også: Iværksættere hjælper andre iværksættere

Hver 14. dag er firmaet KJ Management ude og holde foredrag, og det er primært skoler, som efterspørger den unge iværksætter.

Kasper Juul lægger heller ikke skjul på, at han brænder mest for at holde foredrag for et yngre publikum, da han her fornemmer den samme begejstring for branchen, som han selv har.

– Det fedeste er at stå foran unge mennesker i alderen 15-19 år, da jeg kan se gnisten i deres øjne, når jeg fortæller om, hvordan det hele startede for mig, siger han og tilføjer:

– Skoler leverer et større publikum, og man kan føle de unges ’drive’ og interesse for branchen. Der er mange, der brænder inde med gode idéer og spørgsmål, og det giver jo også mig noget.

Passion over penge: Vil give tilbage

Ifølge Kasper Juul skal man til tider kaste sig hovedkulds ud i projekter, og selvom det måske ikke lykkes første gang, så er vedholdenhed nøgleordet.

– I iværksætterbranchen er fortjeneste forbundet med risici, det er benhårdt, og jeg kan huske at den første webshop, jeg oprettede, gik mindre godt, men man må ikke lade sig slå ud, siger han.

Læs også: Iværksætter bygger sin formue på at hjælpe flygtninge

Efter at have oplevet med- og modgang i branchen over de sidse fire år er den unge iværksætter klar til at give lidt tilbage til andre unge, der står i den samme situation, som han selv gjorde tilbage dengang.

– Jeg har op til flere gang lært fra mig til andre unge iværksættere og gjort det gratis. Jeg har også investeret penge i andres idéer og projekter, hvis jeg synes, det er genialt, men det er vigtigt for mig at kunne hjælpe andre, der brænder for deres idé, siger han.

Kasper Juul er nu med i fem firmaer. Kasper Juul har gennem en iværksætter periode på fire år, fra 2012 til 2016, været involveret i 40 forskellige opstartsfirmaer. I år regner iværksætteren med at bruge et sted imellem 400.000 – 500.000 kroner på marketing i samtlige af de firmaer, han er enten CEO for eller medejer af.

2 Responses to "Ung iværksætter: “Jeg elsker at få andre ud over stepperne”"

  1. Utilfreds kunde   21. april 2016 at 03:16

    I glemte at nævne iværksætter projekter som bikinidenmark.dk https://dk.trustpilot.com/review/bikinidenmark.dk

    Bossjacket som var en ligeså kritisabel side.

  2. Mark Jakobsen   2. maj 2016 at 10:32

    Godt arbejde! Super fin artikel